Nyt forløb skal fremtidssikre den lokale detailhandel

En stigende del af danskernes indkøb er rykket på nettet og udfordrer de fysiske detailforretninger. Derfor tilbyder Stevns Erhvervsråd og Business Faxe nu et unikt EU-finansieret forløb til den lokale detailhandel, som skal fremtidssikre butikkerne ved at styrke deres online salg.   

– Især i de mindre byer, kan vi se at vores butikker bliver udfordret af nethandel og konkurrence fra de større indkøbscentre. Derfor er det vigtigt, at få vores detailhandel gearet til at følge med danskernes online indkøbsvaner – især oven på COVID19, hvor flere kunder har vænnet sig til at gøre deres indkøb online. Så står butikkerne stærkere på den lange bane, forklarer erhvervs- og virksomhedskonsulent Jesper Yde Knudsen fra Stevns Erhvervsråd.

Tilbuddet er både til de butikker, som kun har fysisk salg og de butikker, som allerede er online, men som gerne vil have viden og værktøjer til at styrke deres online salg. Forløbet tager udgangspunkt i den enkelte virksomhed med en grundig analyse af forretning og arbejdsgange og byder både på 1-til-1 sparring med erfarne konsulenter, workshops og netværksmøder.

– Som butiksejer får du en individuel handleplan, som fokuserer på vækst og indsatsområder. Forløbet hjælper dig også med at finde gode digitale løsninger og ser på, hvordan du bedre kan udnytte den teknologi, du allerede har i virksomheden, forklarer Jesper Yde Knudsen.

Under forløbet kommer deltagerne bl.a. omkring brugervenlighed og indhold på hjemmeside, online-annoncering, nethandel, kommunikation på sociale medier, behandling af data og kunderejsen.

Forløbet strækker sig over 7 måneder og er en del af projektet Digital Ledelseskultur, som er finansieret af EU-midler. Derfor kan deltagerne nøjes med at betale et engangsgebyr på 1500 kr. for at deltage i forløbet, som har skydes i gang 20. oktober.

Kontakt iværksætter- og virksomhedskonsulent Jesper Yde Knudsen tlf. 21 22 17 65 – jesper@stevnserhvervsraad.dk, hvis du er interesseret i forløbet.

 

Program for forløbet

Tirsdag 20. oktober 2020
Kick-off
FYSISK

Onsdag 4. november 2020
Workshop I – ”Kommunikation på sociale medier”
FYSISK

Mandag 23. november 2020
Workshop II – ”Kunderejsen”
ONLINE

Onsdag 13. januar 2021
Workshop III – ”E-mailmarketing”
FYSISK

Tirsdag 2. februar 2021
Netværksmøde – ”Online-salg og intro til Amazon”
ONLINE

Onsdag 3. marts 2021
Workshop IV – ”Lav content/indhold som din målgruppe reagerer positivt på”
ONLINE

Mandag 15. marts 2021
Workshop V – ”Søgemaskineoptimering og betalt annoncering”
FYSISK

Tirsdag 13. april 2021
Workshop VI – ”Data / Google Analytics”
ONLINE

Mandag 26. april 2021
Kick-out m. ”Den Røde Tråd” og ”Forandringsledelse/Implementering”
FYSISK