Mange virksomheder oplever i dag store problemer med at få ledige stillinger besat med kvalificerede medarbejdere. Kom med til 5-timers gratis seminar og bliv klogere på hvordan du tiltrækker fremtidens arbejdskraft til din virksomhed.

Tilmeld dig vores seminar ”Sådan tiltrækker og fastholder du medarbejdere” og få:

  • Dugfriske data om flaskehalsene og mulighederne på arbejdsmarkedet
  • Redskaber til at arbejde strategisk og langsigtet med din rekrutteringsindsats
  • Viden om, hvordan du når ud til potentielle medarbejdere via jobannoncer og sociale medier
  • Input til at skabe en attraktiv arbejdsplads, så du tiltrækker de gode medarbejdere

Vi slutter dagen af med en workshop, så du går derfra med en nedskrevet handlingsplan for din virksomheds fremtidige rekrutteringsindsats. Meld dig til i god tid.

PROGRAM

08.00 – 08.15 VELKOMST

08.15 – 08.45 DATA OG VIDEN OM ARBEJDSMARKEDET V. THOMAS TRØSTER HØJFELDT

  • SMV’ers udfordringer med rekruttering
  • Flaskehalse på arbejdsmarkedet, tendenser og løsninger

08.45 – 09.40 STRATEGI OG HR – SÅDAN SKABER DU EN ATTRAKTIV ARBEJDSPLADS V. JETTE MØLHOLM

  • Sådan arbejder du strategisk og langsigtet med din virksomhed
  • Koblingen mellem strategi, ledelse og medarbejdere
  • Hvordan skaber du en attraktiv arbejdsplads?

09.40 – 09.55 PAUSE

09.55 – 10.55 LAVPRAKTISKE RÅD TIL REKRUTTERING OG HR V. ANZET

  • Hvad kendetegner det gode stillingsopslag?
  • Hvilke rekrutteringskanaler bør man anvende?
  • 5 konkrete råd til dig som skal rekruttere
  • Sådan bruger du LinkedIn til at finde nye medarbejdere

10.55 – 11.45: VIRKSOMHEDSCASE V. MARTIN JUHL FRA HOLBØLL A/S

  • Sådan arbejder Holbøll A/S strategisk og målrettet med rekruttering af de bedste medarbejdere

11.45 – 12.10: VIRKSOMHEDSCASE #2 V. PETER KRAGE FRA ØSTERVANG GARTNERI SJÆLLAND

  • Indspark og erfaringsudveksling – tiltrækning og tilknytning af medarbejdere

12.10 – 12.30: WORKSHOP

  • Efter denne workshop har du en nedskrevet plan og en prioritering over konkrete initiativer

12.30 – 13.00: FROKOST OG NETWORKING

Detaljer om arrangementet

Tid: torsdag d. 11. april 2024 kl. 08.00-13.00

Sted: Østervang Gartneri Sjælland, Myrekærvej 3,
4652 Hårlev

Pris: Arrangementet er gratis inkl. forplejning

Bemærk! Der er et begrænset antal pladser.
Tilmeldingen er bindende og ’først til mølle’.

Tilmeldingsfrist: Tirsdag d. 9. april
Deltagerkrav:
· CVR-nummer i Region Sjælland
· 0-249 ansatte
· Minimum et afsluttet regnskabsår

Mød dine oplægsholdere for dagen

Christopher Sunddahl,

Rekrutteringschef i Anzet

Christopher har gennem mange år beskæftiget sig med rekruttering i ind- og udland og har et bredt kendskab til de fleste brancher. Hans karriere startede i tunnelindustrien og har sidenhen bragt ham ud i mange forskellige små og store virksomheder.

Thomas Trøster Højfeldt

Chefkonsulent i Erhvervshus Sjælland

Thomas er chefkonsulent i Erhvervshus Sjælland og har igennem sit mangeårige arbejde med data og analyse et indgående kendskab til udviklingen på arbejdsmarkedet og i erhvervslivets udvikling

Jette Mølholm

Ejer, Funding2Learn

Jette har mere end 15 års ledererfaring, som hun kombinerer med sin ekspertise i kompetenceudvikling for at fremme ledere og medarbejderes potentialer, så det skaber værdi. Med Funding2Learn hjælper hun organisationer, ledere, teams og det enkelte menneske med at udvikle sig.

Søren Thyregod

Freelancechef i Anzet

Søren har 20 års erfaring fra freelance-konsulentbranchen og rekruttering og desuden indgående erfaring i IT segmentet fra Ledelse, Projektledelse og Forandringsledelse til specialist-roller inden for softwareudvikling, arkitektur, service, support og teknisk assistance i øvrigt.

Puk Lebek

Landechef i Anzet

Puk er Landechef ved Anzet A/S Vikar og har en bred erfaring med rekruttering og vikar løsning, Puk har desuden én baggrund inden for salg og forretningsudvikling, Onsite Management og forskellige HR projekter.

Martin Juhl

Direktør i Holbøll A/S

Martin er direktør for forretningsudvikling i Holbøll A/S, hvor han arbejder med at udvikle organisation, kompetencer, samarbejdsprocesser og understøttende værktøjer, så de passer til fremtidens projekter og fokusområder indenfor bl.a. bæredygtighed, digitalisering og diversitet.

VI ER KLAR TIL AT HJÆLPE

Spørg mig

Peter Bisgaard

Peter Bisgaard

Forretningsudvikler

Bliv medlem af Stevns Erhverv

Stevns Erhverv består af omkring 200 medlemmer. Du kan også støtte op om Stevns Erhvervs arbejde og få indflydelse på erhvervslivet i dit lokalområde.